sobota, 15 września 2012

Granny square c.d

Jak z kółka zrobić kwadrat:







I jak je ze sobą łączyć:



W miejscach gdzie pokazuje strzałka łączymy dwie części oczkiem ścisłym:







Dalej obrabiamy kółko według schematu:



Łączymy kolejne z rzędu i kolejne , aż osiągniemy pożądana długość pierwszego rzędu kwadratów:


A potem zabieramy się za drugi rząd:









Potem zabieramy się za kolejny rząd i kolejny  i tak dopóki starczy nam sił, chęci , cierpliwości i wełny ;-)
Ten sposób zdecydowanie oszczędza nam czas,  nie trzeba ciągle dowiązywać i obcinać nitek.
Szybciej widać efekt.

22 komentarze:

  1. Anuszka teraz to dopiero mnie rozwaliłaś ;)... muszę koniecznie wypróbować Twój sposób ;)... buziaki!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetnie to wygląda! muszę spróbować- dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę kiedyś spróbować zmajstrować sobie kocyk w tym stylu. :) Bo Twój wygląda bombowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny kursik, na pewno kiedyś go wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. przepięknie dziękuję za ten kurs :). Jak jeszcze okryję jak zrobić kwiatek zacznę produkować. Na razie umiem tylko kręcić ślimaka z półsłupków, ale lepsze to niż nic :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie tu u Ciebie!
    I podzielam pasję do szydełkowania!
    Pozdrawiam i będę tu zaglądać do ciebie stale, a i do siebie zapraszam ;-)
    dorka

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak bardzo żałuję, że nie potrafię dziergać. Pięknie Ci to wychodzi, a na zdjęciach dodatkowo wygląda tak łatwo do zrobienia! Ale akurat do tego mam dwie lewe ręce :(
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja tego szukałam... właśnie mi się taki wielgachny pled zamarzył i zbieram na włóczkę (bo ja bawełenki kocham...) ale wzór i precyzyjnie podana instrukcja... No CUDOWNIE - dziękuję...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rogach są trzy słupki , 3 oczka łańcuszka i 3 słupki

      Usuń
    2. To bylo moje pytanie: A ja mam pytanie co do oczek w ostatniej fazie kwadratu bo, ze slupki to rozumiem, ale ile oczek prostych na rogach zrobilas Kocie? Tez tylko jedno? Trudno mi dojrzec na bialej wloczce a wlasnie sie za nie zabralam. Dziekuje za inspiracje i z gory za odpowiedz. Aga

      Usuń
  10. Od dawna choruję na takie pledy i czasu zawsze brak, ale jak oglądam te Pani cuda to się zebrać muszę:) Pytanie mam tylko...czy jakieś konkretne włóczki Pani używa? Bo te kolory sa cudne! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny kurs! Dzięki ogromne! Zawsze się zastanawiałam jak zrobić takie cudo, jak połączyć kolejne części. Zszywanie mnie przeraża, a Twojego sposobu na pewno niedługo spróbuję! Fajnie tu u Ciebie :) Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne kolorki, będzie cudny pled z tego :) Trafiłam do Ciebie przypadkiem, przeszukąjąc internet w celu inspiracji i nie żałuję. Ja też od jakiegoś czasu dziergam kwadraciki, bardzo fajne, uspakajające zajęcie. Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga :)

    Pozdrawiam! :)
    PS: Zostaję na dłużej!

    OdpowiedzUsuń
  13. Witaj!
    Bardzo podoba mi się Twój blog, pasja, którą się dzielisz. Bardzo przydatne były dla mnie Twoje posty, by zacząć robić własny pled.
    Dziękuję Ci bardzo!
    Zapraszam do śledzenia moich postępów. :)
    http://karollskitek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy sposób łączenia kwadratów:) a mam pytanie - co z tą nitką, która przechodzi od kwadratu do kwadratu? obcinać, czy jakoś chować?:) bo nie bardzo rozumiem ten fragment?
    pozdrawiam Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie nitki trzeba przepleść z tyłu robótki szydełkiem lub iglą.

      Usuń
  15. a mi nie wychodzi łączenie z drugim kółkiem :-(

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmmm. Very clever. I have never thought of joining like that before. Thanks for sharing!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziekuję za ten kurs bo marze aby sobie zrobić poduszke z kwadratów ale nie wiedziałam jak połączyć elementy:)) fajny blog.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...